Pheeewitt!! »

Friday, March 27, 2009

sakti

SAKTI

Bagai bernafas di dalam air,
Terasa di pukau puaka,
Meronta aku; dan
Hampir tenggelam ke dasar

Tatkala itu,
Datang berdayung,
Menongkah arus,
Lalu kau hunus tongkat sakti,
Mensyairkan mantera.

Aku bukan Dewa angin
Aku bukan Dewa mentari
Bukan juga Dewa Rembulan

Tapi…


Sakti apa?
Merenggut sihir,
Merungkai serapah.

Aku terasa,
Berjalan diatas angin.

(Benar)

Kau bukan Dewa angin
Kau Bukan Dewa Mentari
Bukan jua Dewa Rembulan

Tapi..

Kau Dewa diHati




*tu la, cam tak cayo yo mambang tulih poem.. ihiks..

6 comments:

Nuts said...

oo..senyap2 ade blog...

naiss...

missgigikumancung said...

demm.. kantoi la plak!!

paCat said...

Ct, nk no tipon ko..send kt aku..aku ilang suda no tipon ko..

NieZearm said...

huhu... minitik air mata baca ni...

John Kusairi Dheraman said...

abih tu den dewa apa? dewata raya?

Erso Lyn said...

woot! chenta sakti!!!